woensdag 14 maart 2012


UIT DE WINKEL VAN JOHAN MAASBACH




"Voor vragen verwijs ik u door naar de medewerker van de receptie. Ach, ik zie dat hij aan de telefoon is. Zelf ben ik niet zo gewend om in de aandacht te staan. Wij werken hier, wij zijn werkers. Wij werken en kerken hier. Dit is het kantoor en daar is de winkel, aan de overkant is de echte kerk. Dit is van Johan Maasbach Wereldzending, kent u dat? Dit is een kerk van de volle evangelie. We zijn christenen en lezen de bijbel. In de boekenwinkel kunt u een Nieuw Leven vinden. Dat is ons tijdschrift. U kunt ons ook op SBS 6 zien, elke zondag tussen negen en tien."

"Ik ben hier sinds 1986, hij van de receptie ook. Ik ben wel christelijk opgevoed, maar toen ik hier kwam, voelde ik mij echt aangetrokken tot de Heilige Geest, dat Hij echt is, weet u wel? Ik was vroeger gereformeerd, maar ik beleef hier meer dat God leeft, dat Hij tot me spreekt. Persoonlijk vind ik dat er in mijn achtergrond veel regels waren: je mocht dit niet en dat niet. Maar dat God echt leeft, dat Hij met je beweegt, dat voelde ik hier. Maar uiteindelijk lezen we allemaal de bijbel en geloven we de Bijbel van kaft tot kaft." 

"We noemen elkaar hier broeders en zusters. Vind je het leuk om de winkel te zien? Loop maar even mee, dan geef ik je gelijk een Nieuw Leven. Vroeger is dit een bioscoop geweest, zestig jaar geleden. Toen is Johan Maasbach de Wereldzending begonnen. Maar hij is al overleden en nu heeft zijn zoon David Maasbach de leiding. De familie is hier ook vaak, maar zij zijn veel boven,  boven in het kantoor."

"Volgens mij bent u ook een goed christen. Nee? Bent u geen christen? Ik dacht wel dat u een christen bent! Ik vind dat u wel zo'n uitstraling heeft. Ik denk dat de Here u uitverkoren heeft, met u bezig is. Soms besef je pas jaren later, wanneer je omkijkt, dat God al lang met u bezig is geweest, dat u het alleen nog niet wist."





Geen opmerkingen:

Een reactie posten