woensdag 7 maart 2012

   
HET SCHUUMEN VAN TONNIE EN THEO

                                                      


Tonnie (links): “Je komt de gekste dingen tegen. Daarom ga ik schuumen, lekker snuffelen. Als je geen rotzooi maakt, mag je er gewoon in kijken. Je vindt hier geld, gouden ringen, gouden kettingen, zilver, schilderijen. Mensen  verhuizen naar een nieuw huis, ze krijgen subsidie mee, vijfduizend euro voor de verhuizing en een nieuwe inrichting.  Waarom moet je eigenlijk al het oude weggooien, dat is toch waanzin?"  

"Hoe minder de mensen hebben, hoe meer wij vinden. Als je naar een laan gaat waar allemaal van die dure huisjes staan, van drie of vier miljoen, vind je dus helemaal niks. De gewone man is heel anders dan de mensen die geld hebben. Die willen het vasthouden, zijn bang dat ze het kwijtraken.”

“Mijn kinderen zijn getrouwd, ik heb kleinkinderen. Ik ben 66 en zit in deze kar. Ik was dertien toen moest ik naar Duitsland: in de bouw werken. Nu ga ik lekker schuumen, dan kom ik thuis, ga ik douchen en dan ben ik weer netjes.”



Theo komt  aangereden op zijn brommer.
Theo (rechts): “Wij kennen elkaar al 32 jaar. Nou, dan weet je wel wat je aan elkaar hebt, hè? We kwamen elkaar gewoon een keer tegen, om een t.v. na te kijken. Sinds toen komen we elkaar steeds tegen, zoals nu hier.  Je staat er verbaasd van, echt waar, wat je vindt in zo’n bak. Zit daar nog plastic in die bak voor mij, Tonnie?”





Geen opmerkingen:

Een reactie posten